Monday 13 May 2013

Bio Velocity Sleep Mate Theraphy


Assalamualaikum & haii untuk semua readers..;)Hopefully semua sihat walafiat hendaknya..Dalam sibuk menjalani urusan seharian pastinya kita juga terleka dalam menjaga kesihatan khususnya untuk anda yang sangat2 sibuk..Adakah cukup masa 24 jam yang anda gunakan secara normal iaitu 8 jam untuk kerja,8 jam riadah & 8 jam lagi digunakan untuk tidur/rehat..???Haaa bole checklist blk adakah kita seorang yg workhaholic yg sangat2 kurang mendapat masa rehat yang secukupnya??Walau sibuk mana sekalipun pasti terlintas di hati berapa lamakah badan kita mampu bertahan untuk terus hidup di luar kebiasaan iaitu kerja lebih dr 10 jam,kurang masa rehat ataupun tiada masa riadah langsung??


Kami sangat2 ingin kongsikan bagaimana untuk kita dapatkan tenaga yang secukupnya dalam keadaan kita tidak dapat elakkan masa kita yg terlalu sibuk..Ini akan menyebabkan kita mudah terdedah dengan pelbagai penyakit2 tanpa kita sedari..Peningkatan umur,Faktor pemakanan,Pengaruh persekitaran dan juga faktor2 lain akan  menyumbang kepada kemerosotan tahap kesihatan seseorang..Antaranya mungkin kita bakal berdepan dengan penyakit yang memang popular di Malaysia seperti ASMA,KENCING MANIS,DARAH TINGGI,MIGRAIN,JANTUNG,STROK,BUAH PINGGANG,TEKANAN PERASAAN dan pentakit2 lain…Jawapan kepada masalah penyakit di atas dapat anda nilaikan sendiri melalui testimoni yang akan kami kongsikan..!kehebatan rawatan melalui BIO VELOCITY SLEEP MATE  THERAPHY..1 Kaedah yang terkini dan paling berkesan melalui Teknologi Bio Velocity ..

Rawatan BUKAN melalui ubat-ubatan2,suntikan,pembedahan atau lain2

Benarlah Mencegah LEBIH BAIK Dari Merawat….

Nabi telah bersabda:

Daripada Jabir bin Abdullah dari Nabi s.a.w sabdanya:

“Tiap-tiap penyakit itu(ada) ubatnya. Apabila menepati ubat terhadap penyakit tersebut, maka sembuhlah dengan izin Allah”

(Riwayat Muslim dan Ahmad)

Berdasarkan hadis di atas dapat fahami bahawa:

Setiap penyakit ada ubatnya kecuali tua dan mati. Penyakit yang menimpa makhluk Allah adalah disebabkan oleh wabak, bala, ataupun disebabkan oleh  kelemahan dan kelalaian manusia itu sendiri. Makanan dan minuman merupakan  keperluan manusia. Ia perlu mengambil hanya  yang halal, bersih dan suci tetapi tidak secara berlebihan kerana. Sikap berlebih-lebihan akan mendatangkan pelbagai mudharat (penyakit). Allah s.w.t mengigatkan apa yang terdapat dalam al-Quran dalam Surah al-A’raf ayat 31:




1. KEGUNAAN SENDIRI

Semua orang sudah semestinya memerlukan waktu untuk tidur..Ada yang kurang bernasib baik tidak dapat merasai kualiti tidur yang baik..Akibatnya badan akan mudah letih dan otak tidak dapat membuat keputusan dengan baik..Ini turut menjejaskan kesihatan dan juga boleh mengundang bahaya contohnya apabila kurang tidur boleh menyebabkan kita kurang tumpuan semasa memandu,melakukan kerja2 seharian dan sebagainya..Penggunaan BVSM ibarat kita melakukan senaman ringan seperti yoga,pilates dan juga kerja2 rumah..Yang menariknya kita dapat merasakan badan sangat segar walaupun kita mungkin kurang mendapat tidur selama 8 jam…;)



2. STROKE / LUMPUH



Seorang ibu berumur 74 tahun berasal dari Labis,Johor yang telah dimaklumkan oleh doktor tidak dapat meneruskan rawatan dan diminta bawa pulang ke rumah..Ibu ini hanya boleh makan dan minum melalui tiub sahaja dan dinasihatkan oleh doktor supaya berjaga2 agar tidak tersedak kerana bole mengakibatkan maut..Alhamdulillah beliau telah berjaya menggunakan BVSM dan anda boleh lihat sendiri perbezaan kedaan beliau selepas menggunakan BVSM daripada keadaan terbaring dan kini bole duduk,makan & minum semula secara normal..;)




3. SENGGUGUT / ADENOMYOSIS

Penyakit senggugut (PMS) merupakan himpunan simptom fizikal, psikologi, dan emosi yang berkait dengan kitaran haid wanita. Dianggarkan kebanyakan wanita pada usia boleh mengandung (child-bearing age) (sekitar 80 peratus) mempunyai sebahagian simptom PMS,[1] the official definition limits the scope to having symptoms of “sufficient severity to interfere with some aspects of life”.[2] Simptom sedemikian biasanya boleh dijangka dan berlaku secara tetap semasa dua minggu sebelum haid. Biasanya simptom mungkin hilang sebelum atau selepas permulaan aliran haid.

Bagi sesetengah wanita dengan PMS, simptom amat teruk sehingga mereka dianggap melumpuhkan. Bentuk PMS ini mempunyai nama psychiatric tersendiri: Penyakit senggugut teruk (premenstrual dysphoric disorder) (PMDD).



4. MIGRAIN YANG SERIUS


Ia merupakan sakit kepala yang tenat dan yang berpanjangan sehingga 6-24 jam. Ia diklasifikasikan kepada dua jenis.

* Migran klasik – Sakit kepala dengan kehilangan selera makan, mual dan muntah, yang didahlui oleh “aura” – kesan visual seperti pancaran petir, perasaan mencucuk dan perubahan fikiran.

    * Migran biasa – lebih kurang sama kecuali tiada kehadiran.

* Bentuk migran lain yang lebih jarang

Migrain biasanya didapati di kalangan 5% populasi. Kebanyakan pesakit mendapat serangan pertama mereka sebelum berumur 30 tahun. Sakit kepala ini biasanya berlaku pada sebelah kepala tetapi kerap kali menyeluruh, dan berlaku kurang dari sekali dalam sebulan.































5. INSOMNIA / KURANG KUALITI TIDUR


Selain boleh menganggu kesihatan dan mengurangkan produktiviti ternyata kurang tidur boleh membuat kita sedikit boleh menjadi gila. Dalam sebuah kajian disebutkan bahawa orang dengan keadaan sleep apnea, seperti gangguan pernafasan semasa tidur, dua kali lebih mungkin untuk mengembangkan masalah mental atau demensia berbanding dengan mereka yang tidak masalah tersebut. lain, kurangnya waktu tidur di malam hari juga boleh menyebabkan menyusutnya kemampuan berfikir yang dikenali dengan penurunan kognitif pada orang tua


5. KEMALANGAN / ACCIDENT YANG MENGAKIBATKAN LUMPUH KEKAL (OKU)




6. JAUNDICE / MASALAH KUNING


Apa Itu Jaundice (Kuning)?

Jaundice berasal dari perkatan Perancis ‘jaune yang bermakna kuning. Sel darah merah manusia yang terurai (kerana mati) menghasilkan partikel yang dipanggil bilirubin. Bilirubin ini adalah tidak larut air dan akan dihantar ke hati untuk diubah kepada menjadi larut air.

Setelah itu sebahagiannya akan dikeluarkan menjadi air kencing (menyebabkan air kencing berwarna kuning!). Sebahagiannya pula akan dibuang melalui najis melalui saluran hempedu (menyebabkan najis berwarna coklat kekuning-kuningan!).


7. MASALAH MATA SEPET / SARAF

Testimoni oleh Adik Nur Adelia Qysara dilahirkan dgn mengalami masalah saraf mata dimana matanya sepet sebelah dan setelah tidur hanya 2 hari beralaskan Bio Velocity Sleep Mate matanya kembali normal.





8. GOUT


Penyakit Gout merupakan satu bentuk arthritis yang disebabkan oleh hyperuricemia. Hyperuricemia ditakrifkan sebagai aras plasma urate (asid urik) melebihi 420 μmol/L (7.0 mg/dL); hyperuricemia adalah ciri-ciri utama gout dan pasti ada bagi penyakit gout walaupun aras asid urik yang tinggi tidak semestinya bererti seseorang itu akan mengidap penyakit gaut.

GOUT memang sudah sebati dikaitkan sebagai penyakit lelaki dan ia jarang sekali berlaku kepada wanita. Jika ada pun, kemungkinan berlaku hanyalah selepas wanita mengalami menopaus.

Apabila gout menyerang, kaki akan menjadi bengkak, panas dan amat sakit hingga ada sesetengah pesakit tidak boleh berjalan. Malah, kesakitan ini boleh berlanjutan beberapa hari dan hanya hilang dengan pengambilan ubat.






















PRICE : 1288 ( PRICE IS NEGOTIABLE)

CALL/SMS/PM NOW :

QAMAR 012-7405369 / ANEY 014-2563698

FB : WARISAN MAWAR SUCI






No comments:

Post a Comment